Om returnering af varer og reparation
Procedurer for reparationer eller returnering af varer
Det sker jo fra tid til anden, at ting kan gå i stykker og skal sendes til reparation. Nedenfor kan du se hvilke kriterier der skal opfyldes, når der sendes varer retur til Delta Elektronik A/S for reparation.
Kontakt os pr. mail: salg@servo.dk så sender vi formular til udfyldning.
Returner formularen med følgende oplysninger:
Fejlbeskrivelse eller evt. et hændelsesforløb som er observeret. Således kan vi hurtigt vurdere om reparationen kan udføres af Delta Elektronik A/S eller om den skal sendes videre til reparation hos producenten.
E-mail adresse samt kontaktperson. Således, at vi kan sende status på reparations forløbet via mail.
Telefon nr. til kontaktpersonen. Hvis vi har behov for yderligere oplysninger.
Varen: Type- og serienummer eller evt. et billede af typepladen.
Bemærk!
I tilfældet af manglende fejlbeskrivelse samt kontakt oplysninger, sendes pågældende produkt retur.
Såfremt fejlbeskrivelsen er af en vag karakter, kan dette forlænge reparationstiden med 5 - 8 arbejdsdage, da vi selv skal teste enheden og medgive en fejlbeskrivelse til vores leverandør.
Det kan også betyde at producenten udfører fordyrende undersøgelser og test.
Typisk forløb
Når produktet er blevet inspiceret hos vor leverandør vil forløbet typisk være følgende:
1. Vurdering af om det kan svare sig at udføre reparationen via inspektion og test.
2. Reparations Rapport med oplysninger om årsag til fejl samt omkostninger for udførelse af reparationen.
3. Vi informerer om reparationens pris og afventer accept eller afslag inden for de følgende 8 dage. Manglende accept eller afslag vil
føre til, at produktet vil blive sendt retur ikke repareret. Ligeledes sender vi faktura med beløb for inspektion og test foruden selve reparationen.
4. Ved modtagelse af accept fra jer, udføres den egentlige reparation.
Flere leverandører har en reparations omkostning på 200 EUR uagtet om det kan svare sig at udføre reparationen eller ej, hvilket derfor vil blive faktureret uanset udfaldet af reparationen.
En evt. bortskaffelses pris, der ligeledes vil blive pålagt, hvis I ikke ønsker et ikke repareret produkt retur.
Vort ønske er, at fremme effektiviteten af reparations forløbet, hvilket kun kan forekomme i samarbejde med jer. Vi håber på jeres forståelse og samarbejde.
Med venlig hilsen
Delta Elektronik A/S